2021-03-20 09:00Nyheter

Spendera lördagen framför livesänd slow tv med F/ACT Studion

F/ACT Movement bjuder in till livesänd slow tv som innehåller remake, färgeri, måleri och spännande föredrag om styling och forskning om hållbart mode.
Idag, lördag 20 mars 2021 kl. 11:00-15:00 livesänds detta event som riktar sig till dig som är intresserad av hållbart mode.

Delta genom att följa denna länk (du kommer till facebook) och klicka på "delta":  https://fb.me/e/3BLzeOusj

Frågor om evenemanget: https://www.factmovement.se/kontakt

Från F/ACT movements hemsida:

"Mode är fantastiskt. Det är roligt, kreativt, identitetsskapande och mer än bara kläder. Som det ser ut idag har dock mode blivit en maskin som sliter hårt på planetens resurser. Vi vet att modeindustrin står för mer utsläpp än flygindustrin. Vi vet också att det slängs nästan 80.000 ton kläder rakt i soptunnan varje år. Hur kan vi hjälpas åt för att vända modeindustrin till en mer hållbar riktning? Och hur kan vi som konsumenter vara med och påverka?"

F/ACT Movement är ett nationellt projekt från Göteborgsregionen (GR) och Science Park Borås som som handlar om att främja en mer hållbar produktion och konsumtion av mode och textil. F/ACT Movement inspirerar konsumenter till att göra mer hållbara modeval, hjälper företag att bygga cirkulära affärsmodeller, och arrangerar evenemang tillsammans med kommuner.

Läs mer på www.factmovement.se och kolla in Instagram för inspiration kring hållbart mode: @fact.movement