2017-06-17 06:00Pressmeddelande

Inkubatorn i Borås alumniföretag Enrad AB har fått klartecken att noteras på Aktietorget.

Inkubatorns alumniföretag Enrad AB som erbjuder en patenterad teknik för kyl- och värmesystem har fått klartecken att noteras på AktieTorget. Med anledning av detta hålls ett informationsmöte på Textile Fashion Center nu på måndag den 19 juni. Ta chansen att teckna aktier i Enrad före alla andra!

Enrad AB är ett utvecklingsbolag som utvecklat miljövänliga kyl- och värmepumpsaggregat som använder propan som köldmedium och har ett egenutvecklat styrsystem, Alpha, som möjliggör upp till 40 procent energibesparing jämfört med konventionella system. Aggregaten är monterade i ett modulsystem som går att bygga samman utifrån kundens effektbehov. Bolaget startade 2007 av entreprenörerna Tomas och Mikael Larsson. Genom finansiering av bland annat Inkubatorn i Borås, Almi Invest AB och Welands Stål AB, samt ett antal privata finansiärer har Enrad utvecklats till ett bolag som nu står inför ett kommersiellt genombrott.

Informationsträff sker på måndag den 19 juni, kl 18 på Textile Fashion Center. Obligatorisk föranmälan till henrik@ink-boras.se, eller 070-30 88 092, i mån av plats.

Arrangör: Inkubatorn i Borås och InWest Corporate Finance AB (representant för Aktietorget).

Kontaktperson: Henrik Jansson, Inkubatorn i Borås, 070-30 88 092.