2016-02-04 08:05Pressmeddelande

Boosta ditt företag på årets första Textile Fashion Lecture

Torsdag 11 februari kl 16 är det premiär för Textile Fashion Lecture i Textile Fashion Center. Första tillfället riktar sig till nya företagare och entreprenörer som här får bekanta sig med Inkubatorn i Borås, Modeink och Connect Sverige Region Väst. Frågor som kommer besvaras är bland annat hur du kan ta första steget för att göra verklighet av din affärsidé, vart du kan vända dig för att söka kapital och hur du kommer i kontakt med rätt personer och nätverk. Dessutom beskrivs de olika stadierna i ett företags uppstartsfas, så man är förberedd på vad man har att vänta.

”Alla nya företag går igenom ett antal faser och ibland kan det behövas stöd
på vägen för att få en struktur och ta sitt företag till nästa nivå”, säger
Christine Bjärkby på Connect Sverige Region Väst. ”Vi hoppas på att få se
många både nya och bekanta ansikten, drivna företagare och idérika
entreprenörer som söker nya samarbeten”.

Fortsatt under året kommer Textile Fashion Center andra Textiltorsdagen varje månad bjuda in till spännande föredrag på teman som entreprenörskap och företagande, design och mode och textil forskning med utmanande resultat som kan komma att förändra arbetssättet inom branschen. Alltid med möjlighet att mingla vidare i restaurang, café, vinbar och pub eller besöka Textilmuseet, Smart Textiles Showroom och Fashion Gallery.

För mer information om Textile Fashion Lecture 11 feb, vänligen kontakta
Ewelina Kempa Kommunikatör, Inkubatorn i Borås, ewelina@ink-boras.se

För mer information om kommande Textile Fashion Lectures och Textiltorsdagar, vänligen kontakta, Matilda Simon Ekström, Marknadskoordinator, Borås Stad Textile Fashion Center AB, matilda@textilefashioncenter.se, 0723 86 94 91