2016-11-08 11:54Nyheter

Nu kan du gå en virtuell rundtur i Textile Fashion Centers lokaler

null

Som Google Street View fast inomhus. Nu finns möjligheten att inte bara passera Textile Fashion Center utan även ta ett kliv in i den gamla industrifastigheten där framtiden tar form. Rör dig runt i huset med hjälp av pilarna eller klicka dig fram med bland alternativen till vänster i bild för att kika in i våra mötes- och konferenslokaler.

Textile Fashion Center är nämligen inte bara en mötesplats för kreativa verksamheter inom textil och mode. Här erbjuder vi även inspirerande lokaler för alla typer av evenemang. Som Marketplace Arena (1C) - en eventhall utmärkt för produktlanseringar, modevisningar, mässor och middagar med underhållning - utrustad med en 18 m lång belyst catwalk.

Här hittar du inte en traditionell konferensanläggning utan en livfull miljö som delas av företagare, studenter, forskare, lunchgäster, museibesökare och shoppingsugna. Här kan du synas, knyta kontakter, äta gott, besöka Textilmuseet, koppla av i Lutgränd i bild nedan eller besöka Smart Textiles Showroom som visar framtidens textila lösningar idag. Tillsammans med restaurang The Company arbetar vi med att ge er en skräddarsydd upplevelse.

Bläddra gärna i vårt konferensmaterial Get together in style - möten & konferens eller besök oss på www.textilefashioncenter.se/konferens

Textile Fashion Center är en mötesplats i en kreativ miljö för människor, affärer, kulturer, studenter, kreatörer, nyfikna, unga och gamla. Ett kluster för att inspirera människor till att våga göra drömmar till verklighet. Grundidén bygger på att innovativa processer bäst sker i samspel mellan företag, akademi och samhälle. Här finns potential för nya affärer, företag, produkter och forskningsresultat men också för ytterligare kvalitativ utbildning och samarbete mellan kultur och utbildning genom samlokalisering. De verksamheterna som verkar i Textile Fashion Center utgör en enorm kunskapsbank med allt ifrån expertkompetens till utbildningar och forskning i framkant. Textile Fashion Center är en plats för modevisningar, kulturarrangemang, affärsutveckling, utställningar, event, möten, middagar samt utbildning. Tre parter bildar basen för klustret; Borås Stad, Högskolan i Borås och det samlande näringslivet i Boråsregionen.

Git Guldare
Samordnare