2024-05-03 09:48Nyheter

LunaMicro AB vinnare av Techtextils Innovationspris 2024

En person står vid ett vattenfall

LunaMicro AB har belönats med Techtextils Innovationspris 2024 inom kategorin "Ny Teknik" för sin flexibla textilpump som aktivt transporterar svett. Priset bekräftar LunaMicros banbrytande teknik och deras engagemang för att driva innovation inom textilindustrin.

Prisceremonin hölls på handelsmässan Techtextil i Frankfurt den 23 april 2024, där den patenterade tekniken också presenterades.

“Vi är hedrade och mycket glada över att Techtextil uppmärksammar vårt arbete inom textilindustrin genom att tilldela vår textilpump detta Innovationspris. Detta understryker unikheten i vår produkt och potentialen i att kombinera toppmodern teknik med textila produkter. Vår teknik erbjuder banbrytande aktiv fuktreglering, förbättrar användarsäkerheten och komforten, samtidigt som den främjar hållbarhet genom att minska beroendet av skadliga ‘evighetskemikalier’”, säger Nate Robinson, VD och grundare av LunaMicro.

LunaMicro AB är ett av flera textila företag som är verksamma i Textile Fashion Center. Läs hela pressmeddelandet här