2020-08-11 06:40Nyheter

Lansering: Kunskapsbanken för hållbar textil utveckling

Smart Textiles inom Science Park Borås i Textile Fashion Center, lanserar nu Kunskapsbanken i samarbete med Naturvårdsverket. Det görs inom regeringsuppdraget som Smart Textiles leder för nationell samling för hållbart mode och hållbar textil i samarbete med Textilhögskolan, Swedish Fashion Council, RISE Research Institutes of Sweden och TEKO, Sveriges Textil- och Modeföretag

Syftet med Kunskapsbanken är att underlätta för företag, konsumenter, pedagoger och studenter att hitta material som främjar en hållbar utveckling inom textil. Materialet i databasen innefattar allt från utbildningsmaterial, filmer och kurser till tjänster, stöd och verktyg.

Kunskapsbanken finns på: www.textileandfashion2030.se/kunskapsbanken

Läs mer om Textile & Fashion 2030 här.