2021-09-22 10:00Nyheter

INK Day livesänds från Textile Fashion Center

Är du kvinna och entreprenör? Då är du en av de 5,8% av landets kvinnor som tagit steget att starta eget företag. Som vågat satsa på sin dröm och idag är en av de kvinnor som står för knappt 28% av det totala företagandet i landet. Det är så det ser ut idag enligt 2020 års GEM-rapport.

För andra året bjuder Borås INK in till INK Day, en livesänd temaföreläsning som i år djupdyker i ämnet ”Ojämlikt entreprenörskap – är det hållbart?”.  Det kommer att handla om entreprenörer inom skilda branscher för oavsett vilken inriktning just du har finns det många utmaningar som entreprenörer brottas med. I år fokuserar vi på finansiering och jämlikhet.

En av dem du får möta på INK DAY är Johan Staël von Holstein som grundade Icon Medialab, ett bolag som var en stor succé och bidrog till det svenska IT-undret i slutet av 90-talet. Icon Medialabs framgångssaga fick ett tungt slut men Johan reste sig upp och satsade på nya bolag. Johan är en rutinerad entreprenör som alltid har en ny affärsidé på gång. Han är även författare, debattör och stöttar andra entreprenörer.

Boka in den 24/9 kl. 10:00-12:00 för att lyssna till intervjuer och panelsamtal som modereras av Sarit Monastyrski tillsammans med INK’s affärsutvecklare Simon Hjelte. Borås INK DAY sänds live på webben den 24 september mellan kl 10:00 och 12:00 och går att följa via boras-ink.se samt Borås INK Youtube-kanal.

Kontakt: Sara Kallin - Kommunikatör
+46 (0)7 04 30 18 12  sara@boras-ink.se www.boras-ink.se