2021-09-27 10:00Nyheter

Drivhuset i Borås bjuder in till Do Entrepreneurship

Den 12 oktober arrangerar Drivhuset det årliga eventet Do Entrepreneurship i Textile Fashion Center, en inspirationsdag med syftet att inspirera dig att våga följa dina drömmar och förverkliga dina idéer. Varje år bjuder de in stora kända entreprenörer bakom framgångsrika bolag och mindre startups att under ett fullspäckat event förmedla både fram- och motgångar som de har mött under deras entreprenöriella resa och karriär.

Förutom ett intressant program på scen, får de 100 deltagare som anmäler sig inte enbart en sittplats under eventet utan även en mycket eftertraktad goodiebag som delas ut på plats. Först till kvarn gäller! I år finns det alltså återigen möjligheten att delta på plats, men med mycket mer begränsat antal platser än vanligt. De släpper 100 platser med gott om avstånd mellan stolarna. Övriga deltagare ges möjlighet att se eventet via livesändning.

Årets talare är:
- Victor Halvarsson, entreprenör och grundare till Skandinaviens största e-handel inom bröllopssmycken och diamanter, VANBRUUN.COM

- Anna-Lena Wretman, med 30 års erfarenhet av att bygga, driva och utveckla företag och team inom finansbranchen, har hon varit VD för Swish och nu har hon axlat rollen som VD för FinTech bolaget Fundler

- Ida Johansson, nystartad drivhusentreprenör som vill digitalisera och automatisera rekryteringsbranschen med bolaget Turn Consulting och vinnare av Drivhusets stipendie Årets Studentföretag 2020. Ida är även årets vinnare av den internationella tävlingen WISE 20 under 20 år.

Datum: 12 oktober
Tid: kl 12:00-16:00