2020-09-03 12:05Nyheter

Borås INK rivstartar hösten med en ny satsning!

Med hjälp av lokala talanger och deras framgångar via företag som tex Gina tricot, Sätila of Sweden AB och Cizere vill nu Borås INK nå ut till nya entreprenörer och till fler hållbara affärsidéer.

Borås INK lanserar det nya konceptet på INK DAY, den 18/9 2020 mellan kl. 10:00-12:00, genom en livesändning på flera olika plattformar samtidigt. Fokus är hållbart entreprenörskap och radioprofilen Sarit Monastyrski kommer att moderera många spännande samtal. Niklas Ivarsson (f.d. Spotify) och Anna Appelqvist (f.d. Gina Tricot) kommer berätta om sina entreprenörsresor som de hittills upplevt, även lokala entreprenörer som har sin vardag i Textile Fashion Center berättar om viktiga lärdomar i deras företagsutveckling.

För att kunna vara interaktiv under livesändningen genom att kommentera eller ställa frågor, är det bästa alternativet att följa med via Borås INK´s facebooksida.
Ytterligare plattformar där livesändningen hittas är textilefashioncenter.se (på förstasidan) eller via Borås INK´s youtube-konto.

I samband med livesändningen öppnas ansökan till INK LAB, ett kostnadsfritt, åtta veckor långt program för entreprenörer som precis startat sin resa. Genom INK LAB har deltagarna möjlighet att testa sin affärsidé och erhålla värdefull input om de vill satsa vidare eller inte och på vilket sätt. Under programmet kommer deltagarna ta del av inspirerande föreläsningar, individuell coachning och workshops om allt från finansiering och försäljning, till marknadsföring, immaterialrätt och hur det är att faktiskt driva ett bolag. Deltagarna kommer också ha möjlighet att erhålla kapital att nyttja i sitt fortsatta företagande.

Initiativet genomförs i samarbete med Sparbanken Sjuhärad och Västra Götalandsregionen.

För frågor kontakta Borås INK´s affärsutvecklare Maria Åhman, +46 708-21 15 95, maria@boras-ink.se.

Besök Borås INK´s hemsida för mer info