2015-11-26 14:09Nyheter

600 slipsar blir till julgran i Textile Fashion Center

null

För en månad sedan fick Textile Fashion Center frågan om vi ville ta emot 600 slipsar och göra något roligt i Textile Fashion Center. ETON hade gjort en rensning på sitt lager och sorterat bort utgångna modeller. Idén om en slipsgran uppstod relativt snabbt.

- Det är kul att kunna göra någonting med koppling till textil när vi dekorerar inför julen. Förra året bjöds studenterna i huset in att tillverka textila juldekorationer och hänga upp i granen. I år kör vi istället på en gran helt i textil, säger Matilda Simon Ekström som tillsammans med verksamheter och besökare till huset är i full färd med att knyta slipsknutar.

Stommen är på plats och under torsdag-fredag ska julgranen sättas upp, lagom till helgens juldesignmarknad à la London som gästar Marketplace Borås Arena 28 november. Efter trettondagen väntas julgransplundring så håll utkik.

För mer information vänligen kontakta

Matilda Simon Ekström
Marknadskoordinator på Textile Fashion Center
matilda@textilefashioncenter.se

Textile Fashion Center är en mötesplats i en kreativ miljö för människor, affärer, kulturer, studenter, kreatörer, nyfikna, unga och gamla. Ett kluster för att inspirera människor till att våga göra drömmar till verklighet. Grundidén bygger på att innovativa processer bäst sker i samspel mellan företag, akademi och samhälle. Här finns potential för nya affärer, företag, produkter och forskningsresultat men också för ytterligare kvalitativ utbildning och samarbete mellan kultur och utbildning genom samlokalisering. De verksamheterna som verkar i Textile Fashion Center utgör en enorm kunskapsbank med allt ifrån expertkompetens till utbildningar och forskning i framkant. Textile Fashion Center är en plats för modevisningar, kulturarrangemang, affärsutveckling, utställningar, event, möten, middagar samt utbildning. Tre parter bildar basen för klustret; Borås Stad, Högskolan i Borås och det samlande näringslivet i Boråsregionen.

Git Guldare
Samordnare